Organizacija nastavnog procesa, ciljevi i ishodi učenja
Nastavna djelatnost na Elektrotehničkom fakultetu u Istočnom Sarajevu je organizovana u tri ciklusa studija. Ciklusi se izvode kroz studijske programe.
Studij prvog ciklusa osposobljava studente za viši stepen studija i omogućava im sticanje opštih i specifičnih znanja potrebnih za zapošljavanje na određenim stručnim poslovima. Završetkom studija prvog ciklusa stiče se akademski naziv diplomirani inženjer elektrotehnike, što se na engleski jezik prevodi sa Bachelor of Science (B.Sc.), uz naznaku studijskog programa. Uz diplomu prvog ciklusa studija izdaje se i dodatak diplomi (Diploma Supplement) radi detaljnijeg uvida u nivo, prirodu, sadržaj, sistem i pravila studiranja i postignute rezultate tokom studija. Obrazovni stepen prvog ciklusa na svim studijskim programima traje četiri studijske godine, odnosno osam semestara, čemu odgovara 240 ECTS bodova.
Prvi ciklus studija se odvija kroz zajednički studijski program i tri usmjerena studijska programa:
- Odsjek za elektroenergetiku,
- Odsjek za automatiku i elektroniku,
- Odsjek za računarstvo i informatiku.
Opredjeljenje za završni studijski program vrši se prilikom upisa na fakultet.
- efikasno i racionalno visoko obrazovanje kadrova iz oblasti elektrotehnike, kroz:
- vođenje i pomaganje studentu tokom nastavnog procesa, umjesto podučavanja,
- uvođenje isključivo jednosemestralnih predmeta sa maksimalno šest sati direktne nastave,
- rasterećenje nastavnih sadržaja od nepotrebnih ponavljanja i činjenica, uz neophodnu modernizaciju kojom se prati brzi razvoj u različitim oblastima elektrotehnike, povećanje broja časova vježbi i praktičnog rada u odnosu na časove predavanja,
- uspostavljanje sistema pravila i kriterijuma za osiguranje kvaliteta obrazovnog procesa QA,
- usmjeravanje kroz izborne predmete,
- kontinuirano praćenje i provjera znanja studenata,
- primjenu savremenih didaktičkih metoda
- stručna pripremljenost zainteresovanih kadrova za nastavak obrazovanja, drugi ciklus studija kroz,
- angažovanje nastavnog kadra sa priznatim naučnim rezultatima koji su sposobni da studente motivišu za dalje stručno i naučno usavršavanje,
- uvođenje najsavremenijih nastavnih sadržaja u stručnom dijelu studija što studentima može biti motiv i izazov da se bave naučnim radom.
- savremeno multidisciplinarno obrazovan diplomirani inženjer elektrotehnike koji uspješno može raditi u privredi i službama u kojima postoji potreba za ovim profilom kadrova, kroz:
- uvođenje izbornih predmeta, koji pod određenim uslovima mogu biti i predmeti sa drugog studijskog programa,
- uvođenje zajedničkih programskih sadržaja za sve studijske programe
- uvođenje dva praktično orijentisana projekta, koji sa cijene kao posebni predmeti i obaveze stručne prakse.
- znanje i razumijevanje osnovnih principa iz oblasti izučavanja,
- prepoznavanje problema koji se javljaju u praksi i mogućnost njihovog brzog i ekonomičnog rješavanja, koristeći najsavremenija tehnička dostignuća u konkretnoj oblasti,
- sposobnost za timski rad u multidisciplinarnom okruženju,
- da u okviru svoje specijalnosti i šire prate razvoj i najnovija tehznička dostignuća i prepoznaje potrebe i mogućnosti da se ta dostugnuća primjene u njegovom okruženju,
- razvije vještinu samoučenja što mu omogućava nophodno cjelovito obrazovanje,
- da poštuje zakonske regulative i društvene norme ponašanja.
Zajednički studijski program
Zajednički studijski program obuhvata prve dvije godine studija, odnosno četiri semestra i pohađaju ga svi studenti bez obzira na odabrani završni studijski program. Svi predmeti na zajedničkom studijskom programu su obavezni. Ovdje studenti stiču opšta znanja neophodna za nastavak studija na usmjerenim programima.
Usmjereni studijski programi
Usmjereni studijski program na svakom od tri odsjeka obuhvata dvije završne godine studija. Studenti pri tome stiču znanja specifična za odsjek koji su izabrali. Jedan broj predmeta je obavezan, a ostali su izborni i biraju ih studenti na osnovu svojih interesovanja i afiniteta. Nakon odslušanih osam semestara svaki student mora da uradi i odbrani završni rad. Teorijska i praktična znanja stečena na usmjerenim studijskim programima studenti su sposobni da primijene u praksi, a služe im i kao osnova za nastavak studiranja na drugom ciklusu studija.
NASTAVNI PLAN
( Bolonjski model)
Jun, 2006.
PREGLED OSNOVNOG STUDIJA | ||||
Odsjek EE | Odsjek AE | Odsjek RI | Odsjek TK | |
Broj ispita | 44 + 4 = 48 | 44 + 4 = 48 | 43 + 5 = 48 | 43 + 5 = 48 |
Broj ECTS | 240 | 240 | 240 | 240 |
Broj izbornih predmeta | 5 od 12 | 5 od 12 | 5 od 11 | 5 od 10 |
Časova nastave, ukupno | 3120 | 3120 | 3120 | 3120 |
Časova predavanja | 1425 (45,7%) | 1395 (44,7%) | 1365 (43.7%) | 1380 (44.2%) |
Časova vježbi | 1695 (54,3%) | 1725 (55,3%) | 1755 (56,3%) | 1740 (55.8%) |
Broj samostalnih projekata | 2 | 2 | 2 | 2 |
Ferijalna praksa | 60 sati | 60 sati | 60 sati | 60 sati |
PREGLED MASTER STUDIJA | ||||
Odsjek EE | Odsjek AE | Odsjek RI | Odsjek TK | |
Broj ispita | 53 + 7 = 60 | 53 + 7 = 60 | 52 + 8 = 60 | 52 + 8 = 60 |
Broj ECTS | 300 | 300 | 300 | 300 |
Broj izbornih predmeta | 11 od 26 | 11 od 24 | 11 od 23 | 11 od 24 |
Broj časova nastave, ukupno | 3870 | 3870 | 3870 | 3870 |
Časova predavanja | 1725 (44,6%) | 1695 (43,8%) | 1665 (43.0%) | 1680 (43.4%) |
Časova vježbi | 2145 (55,4%) | 2175 (56,2%) | 2205 (57,0%) | 2190 (56.6%) |
Broj samostalnih projekata | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ferijalna praksa | 60 sati | 60 sati | 60 sati | 60 sati |
Osnovni parametri Nastavnog plana | |
Trajanje osnovnih studija | 4 godine ili 8 semestara |
Trajanje master studija | 1 godina ili 2 semestra |
Trajanje doktorskog studija | 3 godine ili 6 semestara |
Trajanje zjedničkog dijela studija | 2 godine ili 4 semestra |
TRAJANJE SEMESTRA (Direktna nastava) | 15 sedmica |
SEDMIČNO OPTEREĆENJE DIREKTNOM NASTAVOM | 25 časova |
BROJ PREDMETA PO SEMESTRU | 5 ili 6 |
ECTS KREDITA PO SEMESTRU | 30 |
BROJ ČASOVA NASTAVE PO PREDMETU | Minimalno 2, maksimalno 6 |
OBIM PREDMETA | Svi predmeti su jednosemestralni |
BROJ IZBORNIH PREDMETA | 5 + 6 = 11 |
BROJ IZBORNIH PREDMETA PO SEMESTRU | |||||||||
Semestar | Semestar | ||||||||
I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 |
5 | 6 |